Marca 28, 2024, 03:13:53 pm

Autor Wątek: Atak na gracza a jego przerwanie  (Przeczytany 4148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jerry

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Irytujący Kłapouchy Gaduła ;)
    • Zobacz profil
Atak na gracza a jego przerwanie
« dnia: Maja 04, 2007, 09:12:27 pm »

Woj jest tylko jeden i jest za murem obronnym. Nie można go atakować, ale może zawsze wyjść bez akcji. Przeciwnik deklaruje atak w gracza. Wystawiam woja zza muru i mówię: "Atak nieudany, bo nie ma takiego przeciwnika jak gracz".
Koniec walki. W swojej turze wchodzę za mur i tak w kółko.
Podobnie jest z sojuszem Capitolu, który pozwala wystawiać wojów bez akcji.
Czy tak można?
« Ostatnia zmiana: Lutego 19, 2009, 08:36:01 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Atak na gracza, a wyjście zza muru obronnego
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 04, 2007, 11:11:55 pm »

Nie - nie można :) Jeżeli przeciwnik zadeklaruje atak na gracza, to już nic nie zmieni fakt, że nagle w szwadronie pojawi się setka innych wojowników. Zza muru możesz wyskoczyć w momencie kiedy przeciwnik deklaruje atak - wtedy on nie może zaatakować gracza, bo masz wojownika w grze, ale może zaatakować tego właśnie wojownika. Podobnie jest z Sojuszem Capitolu czy Linią McCraiga i Saperami - jeżeli coś wystawisz po deklaracji ataku, to nie można zaatakować gracza, ale można atakować to "coś".

Podobnie sprawy wyglądają z Tchórzostwem. Jak ktoś deklaruje atak, możemy wtedy przerwać go za pomocą tchórzostwa, nie możemy jednak wyczekać, az powie kogo atakuje i wtedy zagrać Tchórzostwo aby przerwać walkę. Tchórzostwo zagrane po fakcie, spowoduje tylko, że agresor się ukryje i dostanie +3 do P, ale nadal będzie atakował.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jerry

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Irytujący Kłapouchy Gaduła ;)
    • Zobacz profil
Odp: Atak na gracza, a wyjście zza muru obronnego
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 05, 2007, 11:50:24 am »

Dzięki.
Gwoli uzupełnienia dla innych czytających ten wątek:
by ochronić się przed atakiem na gracza, można wykorzystać umocnienie POSTERUNEK z Apokalipsy, które działa tak:
DOŁĄCZ DO SWOJEGO SZWADRONU LUB KOHORTY, POŚWIĘCAJĄC NA TO JEDNĄ AKCJĘ. Jeśli jakiś wojownik atakuje bezpośrednio CIEBIE, możesz wprowadzić do Szwadronu/Kohorty wojownika ze swojej ręki (musisz zapłacić jego W w A). Będzie on bronił cię przed atakami. Musi mieć możliwość brania udziału w walce, ale w tej sytuacji przynależność nie ma wpływu.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Atak na gracza, a wyjście zza muru obronnego
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 05, 2007, 12:35:46 pm »

Ja już prędzej skorzystałbym z Umocnienia strefy walki z Golgothy ;) Dużo mocniejsza rzecz. Wystawiasz armie i rzucasz Umocnienie Strefy walki - jak ktoś zabija wojowników to i tak nie wjedzie w gracza :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Jerry

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 66
  • Irytujący Kłapouchy Gaduła ;)
    • Zobacz profil
Odp: Atak na gracza, a wyjście zza muru obronnego
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 06, 2007, 02:44:47 pm »

Pytanie do Posterunku:
Gracz jest atakowany przez woja z placówki. Mam woja ze szwadronu i go wystawiam w szwadronie. Czy walka się odbywa pomiędzy szwadronem a palcówką? Czy po prostu atak w gracza się nie powiódł?
« Ostatnia zmiana: Lipca 09, 2009, 06:45:18 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5483
    • Zobacz profil
Odp: Atak na gracza, a wyjście zza muru obronnego
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 06, 2007, 05:24:33 pm »

Nie możesz wystawić wojownika z Posterunku. Na posterunku pisze, że musi on być "Legal combatantem" - nikt w szwadronie/kohorcie nie jest legalnym kombatantem dla ludzi z placówki, a jak wiadomo na ŻZ i DL mogą być wystawiani TYLKO I WYŁĄCZNIE w szwadronie i kohorcie, nigdy nie na placówce ;) To kolejny słaby pkt posterunku.

Pozostałe słabe pkt posterunku to:
-musisz mieć na ręce wojownika
-musisz mieć PA żeby za niego zapłacić
-umocnienia strefy walki używa się po to aby zapobiec walce, jeżeli miałby używać posterunku to wolę już Obóz szkoleniowy ;) Działa bardzo podobnie, ale można tak zablokować kogoś z placówki.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.