Nikt nie powiedział, że wszystkie pominięte są za silne. Ja już mamy coś brać to:
1. Musi mieć sens
2. Musi być kartą zbalansowaną
3. Musi iść w kierunku nie takim jaki zaprezentował nam GE, gdzie playalone decki wygrywały w pierwszej turze, z 99% skutecznością
4. Musi być czymś nowym ale nie nowym rodzajem karty i nie jakąś misją-strategią i Bóg wie czym
5. Musi być ciekawe i nie powinno marnować potencjału fajnych postaci/broni itp
6. Dobrze by było, żeby w miarę możliwości trzymało się realiów MC
Jak znajdę chwilę to powiem Ci, czemu wybrałem tylko 3 karty, uzasadniając dlaczego nie wybrałem tych, które wymieniłeś.
No więc moje zdanie na temat tych kart:
Nathaniel’s Lessing - kompletnie zbędne moim zdaniem. Pomysł słaby i mało grywalne. Drogich wojowników się nie odrzuci bo szkoda kasy, a tani wojownicy są na wagę złota
Na pewno więcej warci niż te modyfikatory ujemne. Poza tym to karta działająca tylko w walce Bractwo vs Algeroth co czyni ją niemal bezużyteczną.
Weapons Cache - odporność na wiek katastrof mi się tu nie podoba. Wiek katastrof i tak ciężko zagrać i utrzymać w grze jak ktoś gra ekwipunkiem, a dodatkowo niekoniecznie cokolwiek daje jak ktoś ma jakieś Pod Kontrolą... a teraz jeszcze ta karta - dla mnie kicha.
Command Center - +2 do A - oryginalny pomysł
Bonus dla machinatorów? Chyba nie od 5 do A powinno się zacząć, tylko od czegoś co spowoduje, że machinatorami będzie sens grać. Poza tym jakoś od strony fabularnej Command Center mi się z Machinatorami nie kojarzy...
Search and destroy - jestem przeciwny misjom, które działają jak jakieś specjalne i nie mogą zostać wykonane - dla mnie kicha.
Entrenched - j.w. + zbyt przegięte... zwłaszcza jak dla Saperów
Not so Fast! - takich kart w sumie pare jest, niekoniecznie na wszystkie karty przerywające działają, ale i tak ta karta nie zadziała na najbardziej wkurzające efekty, więc dla mnie nie jest zbyt ciekawa.
In the line of Fire - ble, ble, ble... patrz wyżej
Fortify Positions - Jesus Krayst... kolejna...
Fury of the Revenge - nawet, nawet - myślałem nad tym, ale ogólnie to mnie nie zachwyciło. Ewentualnie mógłbym się przekonać
Headhunter - jeden z najciekawszych brakujących wojowników, ale w tak gównianej wersji, że szkoda gadac. Oczywiście powinien być, ale nie w takim wydaniu.
There’s no place like home - w sumie nie można się zbytnio czepić, ale specjalnie porywające też nie jest. Kart do stref już trochę jest, a i tak nikt tym nie gra.
Kinsmen unite! - podobne też są... i też tym się nie gra, a dodatkowo nazwa mi się nie podoba
Templar mace - dziwna wizja tego przedmiotu.
The cardinal’s Mandate - o co tu chodzi?
The dark masquerade - nie wiem jak to się ma do MC, ale dar Ilian dla heretyków to dziwna sprawa...
Private medical team - znaczy, ze niby bohater nosi namiot medyków?
Melee training - eee... za wiele modyfikatorów ujemnych do F to nie ma Jchyba, że ze stref - ogólnie lipa jakaś.
Tactical miscalculation - w sumie nie do końca jasne kiedy z tego można skorzystać. Czy broń to card effect? I jeśli tak to kiedy liczymy, że efekt wchodzi do gry i można coś zmieniac? Dziwna karta...
Morality is for the weak - misja nie do wykonania i trzeba pamiętać kto go może atakowac, a kto nie.
Partnering - znowu to samo. Dodatkowo mało grywalne
Pathfinder - też zmarnowany potencjał.
Power of the clan – jak grasz na wystawianie legionu ludzi to może i dobre
Generalnie też pomysł mi sie nie spodobał specjalnie. Śmiertelnymi nadal można ich zdejmować standardowo.
Age of progress - tutaj były głosy żeby to wprowadzić, ja osobiście nie jestem przeciwnikiem strasznym, ale w sumie jest już wykrycie agentów
Quality control - też już było o tym. Za łatwo zagrać w porównaniu do Wieku Katastrof. I tak ciężko walczy się z ekwipunkiem, a dodanie takich paru kart już w ogóle załatwi sprawę...
Reconnaissance - :]
Sergei richthausen - wolę bohaterów, którzy dają coś sensowniejszego niż +10 do WW, S i P. Poza tym, nie wiem czy ten gośc się pojawia w MC czy jest zmyślony.
Sea lion’s roar - no comment
Among the rooftops - dziwne, zmienia pewne zasady, których w sumie nie ma sensu zmieniać. nie wiem czy nie powodowałoby jakichś problemów.
Supply line sabotage - taaa... Z Throwinegiem wcale nie jest przegięte :]
Sniper training - podobnie jak z Melee... Lepiej wziąć sobie Talizman
Strategic warfare - ...
Rolling thunder - ...
United front - &%$#@#$$
To tyle…