Październik 16, 2019, 11:44:42 am

Autor Wątek: Ukrywanie wojownika  (Przeczytany 4122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nowka

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Ukrywanie wojownika
« dnia: Sierpień 03, 2008, 08:43:30 pm »

Mam taki mały problem jak rozumieć zapisy na kratach zmuszających do ukrycia takich jak przyparcie do muru czy szok postrzałowy. W pierwszym przypadku jest napisane "wszyscy kontrolowani przez graczy wojownicy o W=7 lub więcej ukrywają się (chyba ze nie mogą tego zrobić)". Czy jeśli mam tylko jednego wojownika o W=8 to on ma się ukryć? Nie można ukrywać wojownika jeśli ma się tylko jednego, czy ta karta wyłącza tą zasadę? Jeśli nie to co się dzieje gdy mam dwóch wojowników o W większym niż 7? Wybieram którego z nich ukrywam? I taki sam dylemat w szoku postrzałowym, czy mogę rzucić to na wojownika jeśli gracz ma tylko jednego wojownika?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2009, 07:12:13 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2008, 09:01:40 pm »

Zasada jest taka, że nie możesz dobrowolnie ukryć się swoim jedynym Wojownikiem.
Go into cover - ukrywają się (są zmuszani), perform seek cover action - wykonanie akcji ukrycia.
W obu przypadkach karty te zmuszają do ukrycia.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2008, 10:07:48 pm »

Karty te jednak nie omijają zakazów ukrywania się jeśli np dany wojownik taki zakaz posiada - np jest Pojazdem lub jest Toshiro ;) W innym wypadku chowa się, po czym w pierwszej wolnej akcji wychodzi z ukrycia.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2146
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2008, 10:07:00 am »

Warto równiez pamietac ze takie karty jak Tchórzostwo, Zesłanie snu czy Surprising fire tez niestety nie zadziałaja na pojazdy czy Toshiro ;) Nawet ostrzał z Wielkiego Szaraka maja w dup... ;D
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

Lapson

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2008, 12:06:36 pm »

A co zrobić z takim fantem jak wystawienie Luterańskiego w ukryciu, przeciwnik chce go zaatakować z kohorty lub szwadronu i co ? walka jest przerwana po ujawnieniu tożsamości ukrytego?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2008, 12:12:35 pm »

Raczej tak. Tak samo jak po ataku Bractwa na Bractwo w momencie kiedy wojownik był wystawiany w ukryciu. Tak mi się przynajmniej wydaje... Choć z drugiej strony, możnaby ten przypadek rozpatrywać jak z Tchórzostwem - okazuje się kto jest obrońcą już po wybraniu agresora i obrońcy, a więc walka już się zaczeła...
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

nowka

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
ukrywanie się a zapisy na kartach
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2008, 11:51:42 pm »

Mam pytanie głównie do karty "przyparcie do muru" ale pewnie dotyczy też ta sprawa kilku innych kart np "szok postrzałowy" . Na przyparciu  jest napisane "...wszyscy kontrolowani wojownicy o W=7 lub więcej ukrywają się ( chyba że  nie moga tego zrobić)" . Jak wiemy jest przepis ze nie można ukrywać wojownika jesli jest jeden, więc pytam czy ta karta zmusza takiego wojownika do ukrycia się nawet jesli mam tylko jednego? ja twierdze że tak ale kolega mówi że nie. jesli nie zmusza bo jest tylko jeden wystawiony to co się dzieje jeżli mam dwóch wystawionych? sam wybieram którego ukrywam? A jesli chodzi o szok to na tej samej zasadzie, czy moge rzucić go jesli przeciwnik ma tylko jednego wojownika wystawionego?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5449
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się a zapisy na kartach
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 15, 2008, 11:53:25 pm »

Ostatni wojownik nie może ukryć się z własnej woli (znalazłem ostatnio gdzieś coś o tym tak apropos samoleczenia KI :) ), ale może zostać zmuszony do ukrycia się np poprzez Tchórzostwo, Szaraka, Przyparcie do muru czy Szok postrzałowy.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

nowka

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się a zapisy na kartach
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2008, 11:56:10 pm »

ja tez własnie jestem tego samego zdania :) że z własnej woli nie można ale przyparcie nie jest z własnej woli więc trzeba ukryć i tyle :)
Zapisane

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2068
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2009, 12:00:27 am »

Gracz ma 2 wojowników z czego jeden jest agresorem. Podczas walki postanawia ukryć swojego agresora. Czy gdzieś jest może iż nie może tego zrobić bo z tego co pamiętam jest tylko zasada iż ukryty wojownik nie może zaatakować i chyba to wszystko?
Zapisane

Diablerist

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Odp: ukrywanie się
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2009, 12:24:15 am »

Może się ukryć.
Zapisane