Grudzień 10, 2018, 06:13:17 pm

Autor Wątek: Umocnienia  (Przeczytany 8834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Umocnienia
« dnia: Maj 14, 2006, 01:56:30 pm »

Cytuj
pretorianstalker:
Czy spotkaliście się gdzieś z zasadą regulująca ilość umocnień, a dokładniej kopii tej samej karty umocnienia dołączonej do gracza/wojownika? Powszechnie stosowaną zasadą jest, iż wojownik, może korzystać tylko z jednego np. Okopu w danej chwili, ale czy gracz może np. korzystać z dwóch Archiwów Bractwa w tym samym momencie? Czy mozna dwie takie karty dołączyć do szwadronu/kohorty w jedym czasie? Osobiście uważam, że można dołączyć tylko jedną kopię takiego samego umocnienia do wojownika/szwadronu/kohorty, poza kartami, na których pisze, że jest inaczej. Gdyby mozna było dołączać dowolną liczbę umocnień do obszaru, po co wówczas istaniałyby zapisy takie jak na Kompleksie przemysłowym czy Fabryce?

Diablerist:
Ciekawa kwestia. To by było całkiem logiczne, gdyby można tylko jedno, jednak niektóre karty nie mają takiej klauzuli jak Fabryka, a chyba powinno sie móc wystawić ich więcej np. Obóz Szkoleniowy, Balony Zaporowe.

pretorianstalker:
Nie wiem czemu Balony zaporowe i Obóz szkoleniowy akurat miałyby być dozwolone w większej ilości egzemplarzy. Zwłaszcza obóz... Nie widze nic szczególnego akurat w tych kartach.

koszal:
I mam podobny problem. Z drugiej strony np na misji strefa broniona (nie pamiętam czy dokładnie to była ta misja) jest napisane, że za jeden rodzaj umocnienia można zyskać tylko jeden punkt zwycięstwa, co z kolei sugeruje, że możnaby mieć kilka egzemplarzy takich samych w grze. Chyba, że chodzi tu o kompleksy właśnie. Aha, być może gdzieś jest napisane jak to jest ze strefami, czy można mieć kilka takich samych, czy nie.

pretorianstalker:
Wydaje mi sie, że Wielki Taktyk zawiera informacje na ten temat.

Diablerist:
Na ilość Stref nie ma ogrniczeń. A co do Umocnień to na niektórych jest napisane, że można mieć tylko jedno naraz np. Bank Kardynała. 

Nekromagus:
Ale jak to jest z tymi umocnieniami ? Można mieć 2 takie same? Ja zawsze używam 2 archiwów bractwa. Czy to legalne? I czy można tam chować inne karty oprócz bractwowych ? No i jak to ma sie na turnieju. 

pretorianstalker:
Narazie jest to legalne. Mozna miec do 5 takich samych umocnień o ile na karcie nie pisze inaczej. Możesz chować co chcesz bo i tak nikt nie widzi
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2011, 07:56:02 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2006, 08:48:01 pm »

Ustaliliśmy że karty Umocnień mogą być w dowolnej ilości dołączane do obszarów (Kohorty, Szwadronu i Placówki), chyba że pisze na nich inaczej... ale co z kartami dołączanymi do wojowników - czy mój Saper może okopać się w Okopie?... czy można zainstalować się w kilku Instalacjach?... zasiekać się wielokrotnie w Zasiekach?... i zastawić się wieloma rzędami Drutów Kolczastych?

Jeśli tak to czy ich działanie się kumuluje? (osobiście uważam że tak, ale wolę się z wami skonsultować)
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2009, 05:21:08 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2006, 09:39:43 pm »

Zdecydowanie nie :)
Nadal wojownik nie może korzystać z więcej niż jednej takiej samej karty umocnienia jednocześnie, tak samo jak nie korzysta z 5 Koordynatorów, chociaż to nie broń i teoretycznie mógłby tego użyć.
Nie możesz jednocześnie być bronionym przez np 3 Ufortyfikowane okopy i podobnie jest z umocnieniami dołączanymi do wojowników. Możesz mieć oczywiście 3 różne umocnienia dołączone - Okop, Instalacja, Zasieki i czerpać +6 do P, ale nie możesz mieć 2x Instalacja i +6 do P.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Marqwitch

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1199
  • Pożeracz Dusz(onek)
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2006, 01:06:26 pm »

Cytuj
Nadal wojownik nie może korzystać z więcej niż jednej takiej samej karty umocnienia jednocześnie


Skąd takie zasady?

Takie zasady istnieją, ale dotyczą jedynie kart Specjalnych i zaklęć Sztuki.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2006, 04:34:16 pm »

Skąd masz te zasady dla sztuki? W instrukcji ich nie ma :)
To wszystko jest z oficjalnego forum gdzie był temat o ilości kart w grze, z ilu takich samych na raz można korzystać.
Np nie można korzystać więcej niż z dwóch identycznych kart ekwipunku w tym samym momencie - gdzie to pisze? Nie wiem, ale na oficjalnym forum było napewno. Kurator z 3 koordynatorami dodającymi mu po 24 do cech nie jest legalny.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Atticus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 246
  • SideBar Master
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 28, 2007, 04:21:54 pm »

Można być jednocześnie za murem i w watch tower?
Lub w Watch tower i w Okopie?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2009, 06:31:17 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2007, 04:17:56 pm »

Nie ma zasad mówiących o korzystaniu tylko z jednego umocnienia - generalnie uważam, że można. Można się oczywiście spierać, ale nie widzę powodu, dla którego możnaby było zabronić czegoś takiego.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

WingedHussar

  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2010, 12:46:49 pm »

Czy gdy ginie wojownik w okopie to okop również jest odrzucany ? Czy też poświęcając jedną akcję mogę umieścić tam innego wojownika?
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2013, 12:32:19 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 510
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2010, 01:13:21 pm »

Gdy wojownik zginie, okop leci razem z nim, bo jest to karta dołączona do wojownika.
Co innego, gdybyś miał na ręku Inspirację. Wtedy mógłbyś ją zagrać i przekazać Okop komuś innemu, tak myślę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2013, 12:32:38 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane

Arctus

  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2012, 02:51:24 pm »

Mam pytanie, czy jak mam umocnienie w rece i chce je wystawic, a nie mam zadnego wojownika w grze to czy moge wystawic to umocnienie? Jezeli nie, to co sie z nim dzieje jak zginie ostatni wojownik w szwadronie?
Zapisane

hutnik

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 726
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2012, 04:49:36 pm »

Możesz wystawić umocnienie nawet jak nie masz żadnego wojownika w grze.
Zapisane
SPRZEDAŻ KART DOOM TROOPER - ponad 10 tysięcy polskich kart, wiele unikatów - hutnik2@gmail.com
MOJA OFERTA NA ALLEGRO - https://goo.gl/KSKAXP
CAŁA MOJA OFERTA - https://goo.gl/AYgi3l

Skoq

  • phpBB Moderatorzy
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2674
  • Przeszywające Spojrzenie Szeryfa:)
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 13, 2012, 05:18:30 pm »

Obszary istnieją nawet jak są puste.
Zapisane
Berta Builder v 8.7 :D

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 25, 2012, 09:47:55 am »

Podczas drafta naszła nasz pewna wątpliwość dotycząca umocnień. Co do tego że umocnienia i karty umocnień to jedno i to samo nie można mieć raczej wątpliości bo są to karty z narysowanym w prwym górym symbolem umocnienia. Natomiast chodzi o karty uważane za umocnienia które umocnieniami nie są. Czy te karty mogą być odrzucane przez karty na których jest napisane że odrzucaja umocnienia (np. wielki wygraniacz bauhausu) lub karty umocnień (np. hellblaster)? Wydaje mi się że nie.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5315
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 25, 2012, 10:16:23 am »

Błąd jest w tym, że Umocnienie i Karta Umocnienia to nie to samo :) Umocnienie to karta umocnienia + wszystko co jest za umocnienie uważane. Karta umocnienia to tylko i wyłacznie karta ze znakiem Umocnienia w lewym górnym rogu. A więc jeśli jakaś karta odrzuca Umocnienia to odrzuci też Przenośną Tarczę Siłową i Ochroniarza, a jeśli karta odrzuca Karty Umocnień to tylko te ze znakiem.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1986
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Umocnienia
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 25, 2012, 01:07:28 pm »

Dzięki za sprostowanie. Zaczynam szanować wielki wygraniacz bauhausu. ;)
Zapisane