Kwiecień 18, 2021, 06:50:55 am

Autor Wątek: Posterunek  (Przeczytany 2256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Posterunek
« dnia: Sierpień 10, 2008, 09:30:48 pm »

Niby fajna karta, ale jest jedno ale... Co się dzieje, kiedy w gracza wjeżdża ktoś z Placówki?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2009, 08:06:34 pm wysłana przez Nekro »
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Muleq

  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1965
    • Zobacz profil
Odp: Posterunek
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2008, 09:54:19 am »

Osobiscie uwazam ze skoro karta ta wyszła w dodatku Apocalipsa czyli przed Paradisem naturalnym powinno byc rozszerzenie jej działania o Placówke. Wogole jestem za wprowadzeniem powyzszej zasady odnosnie do innych kart w których działnie ustalono tylko na szwadron i kohorte.   
Zapisane
Konfederacja - 6,81% - WRESZCIE!! :)

Fungus

  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 190
  • Box'o maniak
    • Zobacz profil
Odp: Posterunek
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 11, 2008, 12:25:30 pm »

Jakbyśmy tak zrobuli to na nastepnym turnieju zdziwiłbyś się ilu wojowników z placówki może wyjść w dowolnym momencie z Obozów Szkoleniowych... A co do Posterunku to... No dobre pytanie... Uczciwie byłoby gdyby nie działała z racji zapisu na karcie... Ale jak jest na prawdę???
Zapisane
Marzy mi się talia po Francusku. Już prawie to spełniłem.

Nekro

  • phpBB Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2054
  • Coś W Dowolnej?
    • Zobacz profil
Odp: Posterunek
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2009, 08:22:04 pm »

Uważam iż ta karta (Posterunek) nie ochroni nas przed atakiem wojownika plemiennego ponieważ nie można użyć jej zdolności tak by wojownik nas chroniący był "... legal combatant..." ponieważ będzie on wystawiony w szwadronie/kohorcie.
Zapisane

Kapitan Shinobi

  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 434
  • Banzai!!!
    • Zobacz profil
Odp: Posterunek
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2019, 10:46:27 pm »

Działanie karty jest dla mnie zasadniczo jasne, natomiast nie jest dla mnie jasny sens tej karty. Zobrazuję na przykładzie:

Atakuje mnie jakiś przysłowiowy "Tosiek" czy inny Cyril (braciszek na Samodoskonaleniu, Grizzli, czy ten patafian z Morta o licytowanym W, czy tam cokolwiek w tym stylu), bo przecież nie jakiś leszczu typu Mortyfikator base set z gołymi rękami i W=3. Skoro mnie atakuje, to oznacza też, że w 95% przypadków jestem goły (albo wszyscy moi są w ten czy inny sposób "unieruchomieni").

Posterunek pozwala mi wystawić woja - no i super, ale jeśli akurat nie mam na ręku bosa, przeciętny Tosiek i tak go zabije, zdobywając więcej PZ niż za sam atak w puchę. Tosiek ma W=7, za gracza ma 4Z. Większość sensownych wojów ma więcej W. No chyba, że specjalnie wezmę paru leszczy na pożarcie.
Jeśli jeszcze gracz (przeciwnik) był przygotowany, i walnął Nomurę, czy coś w tym stylu, na kilka ataków na raz, to po zabiciu mojego leszcza i tak mnie ładuje w bęben.

Jakiś (wg mnie) sens by ta karta jeszcze miała, gdyby dawała blok walki, w przypadkach gdy wojaków wykluczała by przynależność (przeciwnik traci akcję, ataku, jeśli nie jest Mortem/Kroczącym/LC nic więcej nie zrobi, ja mam turę na ocalenie/odwrócenie losów potyczki, no i akcję do przodu - wojak już jest, może coś podejdzie, +wojak zrobił jedno miejsce na ręku).
Czy komuś z was zdarzyło się tego sensownie użyć? Albo inaczej, czy ktoś wyobraża sobie akcję, gdzie ta karta może pomóc? Jak dla mnie, to Ufortyfikowany Okop i Sanktuarium są bardziej przydatne.

PS
Czy Nietoperze mogą wejść z Posterunku? A Grizzli?. Ten ostatni chyba nie, choć nie jestem pewien. Nietoperki - tu powinny wchodzić, ale kto wie.
A co w sytuacji walki wręcz, a wyłożę Kawalerię Imperialu (Powietrzną, rzecz jasna)?   
Zapisane
Niedobrze, kiedy z jednej rzeczy powstają dwie.
Nie trzeba szukać niczego poza drogą samuraja.
Ona jest jedna i zawsze taka sama.
Jeśli człowiek to pojmie, pozna wszystkie inne drogi...
I będzie coraz lepiej rozumieć tę, która jest jego własną.

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5465
    • Zobacz profil
Odp: Posterunek
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 10, 2019, 02:06:51 pm »

W taliach turniejowych raczej nie ma na to miejsca, ale generalnie głupie nie jest. Można wystawiać nietoperze, Grizzliego nie. Toshiro atakujący w klatę to akurat średnie zagrożenie tak jednorazowo, ale jakiś Czołg czy Biogigant to co innego. Można wystawić wojownika i wyposażyć go z Lancelota, albo np. Inzyniera próżni i z ręki dodać mu granat neuralny. Wojownika wystawiasz w fazie określania agresora i obrońcy więc jak wystawisz kawalerię to walka z automatu będzie strzelecka. W dobrze złożonej talii to i na turnieju by grało. Można łączyć fajnie z Lancelotem, najemnikami. Znajdą się zastosowania. ;)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.