Wrzesień 20, 2018, 09:21:16 pm

Autor Wątek: Przegrupowanie  (Przeczytany 2117 razy)

Diablerist

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1508
  • Valpurgius?
    • Zobacz profil
Przegrupowanie
« dnia: Maj 14, 2006, 08:47:29 pm »

1. Czy mogę nim wziąć spowrotem na rękę ekwipunek dołożony do Ufortyfikowanego Okopu?
2. Czy mogę nim wziąć ekwipunek od Zaginionego w Akcji?
3. Czy mogę nim wziąć samego wojownika, który ma dołączonego Zaginionego w...?
4. Czy mogę nim wziąć moją kartę Misji, na którą użyto Przekazania Danych? (już jej nie kontroluję, ale wciąż jest moją kartą)
5. Czy mogę wziąć nim kartę schowaną pod mymi Archiwami Bractwa? (oszczędzi mi to akcję :lol: )
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2012, 11:42:45 am wysłana przez Nekro »
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Przegrupowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2006, 10:35:26 pm »

Odpowiedź na wszystkie pytania jest w sumie ukryta w zapisie na karcie :)
Możesz wziąć dowolną swoją kartę, która jest w grze.
1.Jest w grze
2.Jest w grze
3.Jest w grze
4.Jest w grze i nikt nad nią kontroli nie przejął - ktoś tylko zmienił wykonującego.
5.Dziwne, ale skoro karty są w grze i podlegają anihilacji to chyba można je wziąć do ręki również Przegrupowaniem.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2016, 10:33:34 pm »

Czy Przegrupowaniem mogę zabrać kartę, którą ktoś mi ukradł Papierami, np. Umocnienie strefy walki?
A wojownika, którego wystawiłem Owcą?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 19, 2016, 04:02:30 am »

Tak, to nadal twoje karty, a możesz cofnąć właśnie 'swoje'. Nie muszą być pod twoją kontrolą.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2016, 05:06:46 pm »

Zawsze tak grałem, ale podczas ostatniej gry kolega powiedział tak: Nie możesz mi tego zabrać, ja to skradłem, ja to kontroluję, sprawdź w instrukcji. I się zaczęło...

No to zajrzyjmy do instrukcji. Many cards use words such as "you" and "your" in their descriptions. This is a simply way to signify the player that either played the card or is in control of the card. Typically, this is the person who owns the card as well.

Jeśli dobrze rozumiem, to wspomniane wyżej skradzione Umocnienie możemy zdjąć Przegrupowaniem obaj? Ja, bo zagrałem, a on, ponieważ kontroluje tę kartę, tak? A jeśli to zrobi, to dokąd powędruje Umocnienie? Do moich odrzuconych?
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 19, 2016, 07:08:45 pm »

Przegrupowanie może zostać zagrane tylko na własną kartę, twoja karta nigdy nie może trafić do talii lub ręki przeciwnika. Przynajmniej nie kojarzę teraz karty, która pozwala to zrobić. YOUR na Przegrupowaniu oznacza OWNER'a, a nie CONTROLER'a.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2016, 11:13:08 am »

Tylko jak mogę udowodnić, że chodzi o właściciela karty, a nie o kontrolera? Z instrukcji można wyczytać, że your = controler. Inna sprawa, że na karcie jest napisane: You may return one of your cards in Play to your hand. Jak coś może gdzieś "return", skoro tam nie było? Dla mnie sprawa jest jasna, ale co z tego.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2016, 12:56:43 am »

1. Nie pamiętam już gdzie, ale być może na oficjalnym forum były zapisy o tym, że karta nigdy nie może trafić do ręki/talii innego gracza niż jej właściciel. Przekopię w wolnej chwili materiały jakie mam z tego forum - może na to trafię. Jeśli ktoś wie gdzie to można znaleźć - może na oficjalnej stronie gdzieś, to podajcie.

2. Co do YOUR - no jest tutaj trochę problem. Kiedy pojawia się hasło OWNER to sprawa jest jasna. Co do YOUR już różnie. YOUR z różnych względów powinien być traktowany jako kontrolowany przez ciebie, aczkolwiek już widzę różnego rodzaju errory jakie wychodzą w każdym z wypadków. Dużo specjali zagrywasz 'on your warrior', a więc musisz mieć opcję zagrywania takich kart na wojownika wystawionego z Owcy. Z drugiej strony pojawia się opcja wzięcia na rękę nieswojej karty co według mojej wiedzy jest sprzeczne z zasadami. Można by więc uznać, że YOUR to kontrolowany przez ciebie ale z wyłączeniem przypadków kiedy taka karta ma trafić do ręki/talii gracza innego niż OWNER.
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.

Snake PL_issken

  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 508
  • Look behind you, a Three-Headed Monkey!
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2016, 05:02:56 pm »

"On your warrior" Winter wyjaśnił tu: http://www.thewinternet.com/doomtrooper/rules/global_questions.html#distinctions
If a card may be played on “your warrior” then it may only be played on a warrior card in your Squad or Kohort.
Czyli na takiego z Owcy nie można zagrać.
Zapisane

pretorianstalker

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5301
    • Zobacz profil
Odp: Przegrupowanie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2016, 06:23:54 pm »

Mówiłem o takim, którego z Owcy dostajesz - sorry za niejasny zapis. :)
Zapisane
-Odmień "archiwum".
-No daj spokój.
-Odmień, no...
-Weź się tato.